ТЕСТОВЕ

KTM 1290 Super Adventure 2015г.

29 Април 2015 • ТЕСТОВЕ • Автор: Димо Димитров
KTM 1290 Super Adventure 2015г.

KTM 1290 Super Adventure е най-големият модел от адвенчър турърите на австрийската компания. Двигателят е двуцилиндров V-Twin, с ъгъл между цилиндрите 75 градуса и работенобемот 1301 куб.см. Максималнатамощностнаагрегата е 160 к.с., а въртящият момент е 140 Нм при 6500 об/мин. За сравнение, при един от основните конкуренти в сегмента R1200GS Adventure на BMW, максималният въртящ момент е 125 Нм също при 6500 об/мин, а мощността е 125 к.с.

За пръв път KTM използва полуактивно окачване със система за автоматично регулиране на демпфирането. Следенето и обработването на няколко параметри, катонаклона на мотоциклета, колко агресивно водача борави с газта, приплъзването на колелата и типа на пътната настилка, дават възможност окачването да променя характеристиката си в реално време и да осигурява максимален контрол.В зависимост от стила на каране, чрез дигиталния дисплей и бутони на кормилото, може да се избира между четири предварително зададени настройки.

Като стандартно оборудване 1290 Super Adventure идва с регулируемо ветрозащитно стъкло, самоизключващи се мигачи, колела със спици, стойки за багажни куфари, ролбари за защита на двигателя и конектор за 12V. Като допълнително оборудване моделът предлага и система за следене на налягането в гумите, тракшън контрол и система Hill Hold Control, която предотвратява нежелано потегляне на мотоциклета назад.

В основата на резервоара от двете страни на вилката са разположени две осветителни тела (cornering lights), които служат за подобряване на видимостта в завой. Те се включват само при навлизане в крива и силата на осветеност е в пряка зависимост от наклона на мотора.

Сложната форма на ветрозащитното стъкло осигурява добра защита, въпреки леките турболентни потоци около каската на водача при по-високи скорости, но в определени случаи може да се окаже пречка за добрата видимост. Стойката на каране е изправена, пространството за краката е достатъчно и в допълнение с широката ергономична седалка мотоциклетът е комфортен и щадящ при дълги преходи. Резервоарът е с вместимост 30 литра и при среден разход на гориво около 8 л/100км дава автономност малко над 350км.





Коментари