ТЕСТОВЕ

Създаден да отбележи 90 години BMW Motorrad

17 Август 2015 • ТЕСТОВЕ • Автор: Димо Димитров
Създаден да отбележи 90 години BMW Motorrad

BMW R nineT излъчва едновременно чистота и сила. Той умело съчетава емблематичния характер на боксeрния двигател и характерните черти на класическия дизайн от отминала мотоциклетна епоха, с авангардни технологии и модулна концепция, която предлага широка гама от възможности за персонализиране.

Класическият роудстър е създаден за мотоциклетисти ентусиасти, които търсят неподправено удоволствие без стрес

Подобно на първия по рода си мотоциклет на BMW - легендарният модел от 1923, BMW R 32 - новият BMW R nineT се задвижва от класически боксерен двигател, който осигурява бързо ускорение от място. Тази конструкция по принцип е синоним на неповторим дизайн, изобилие от въртящ момент и неподражаема акустика в продължение на 90 години, осигурена от ауспух Akrapovic, изработен от титан при новия модел.R nineT е с 2-цилиндров, 4-тактов двигател с работен обем 1170 куб.см, боксер с въздушно - маслено охлаждане, който произвежда 81 кВт (110 к.с.) при 7 550 оборота в минута и максимален въртящ момент от 119 Нм  при 6 000 оборота в минута.

Инструментите, състоящи се от скоростомер и оборотомер, препращат обратно в исторически времена и подчертават външния вид на мотоциклета. BMW R nineT е оборудван с обърната предна вилка отпред и с BMW Motorrad Paralever в задната част. Въпреки това, nineT не само се откроява поради своя изчистен дизайн - моделът предлага чудесни възможности за индивидуализация. Например, налице е сменяема задна рамка, възможност за разполагане на изпускателната система, която е от лявата страна с два ауспуха, поставени един над друг. Детайли, напълно в съответствие с концепцията за класически спортен роудстър.

С инсталирането на къса или дълга свързваща тръба заглушителите могат да се монтират в снижено или повдигнато положение, което радикално променя външния вид и характера на nineT. Предоставено е достатъчно място за 6-инчови джанти и много други опции. Въпреки че BMW R nineT предлага толкова много възможности за модификация, остава реален BMW мотоциклет от техническа гледна точка. Има още по-големи възможности за стайлинг на мотора, придавайки му повече от това да изглежда Cafe Racer или Scrambler.

Стандартно оборудван с ABS, nineT гарантира безопасност в значителна степен.

Корпусът за задвижването на задния мост включва три монтажни точки, които могат да се използват за свързване на конзолата за позициониране и спирачка / задна светлина от едната страна. Нещо повече, шарнирът на nineT е проектиран по такъв начин, че 17-инчово колело с ширина шест инча може да замести стандартното, което е широко 5.5-инча.

BMW R nineT следва ролеви модели от миналото, като оборудването със спицови джанти с черна анодизирана сплав, без фланци, черни алуминиеви главини и спици от неръждаема стомана. Радиални 4-бутални моноблок спирачни апарати работят в унисон с 320 милиметрови спирачни дискове и BMW Motorrad ABS.

Внимание към детайлите – характерно за BMW 

Позоваванията на историческите предшественици от 90-годишното BMW Motorrad производство могат да се видят в колелата - спици с черни джанти и фар с интегрирана емблема BMW, централно разположена върху капака на крушката. Една необичайна особеност е вертикалната позиция на фара, захванат с алуминиева скоба. R nineT разполага с бели мигачи, като впечатление прави позиционирането на предните мигачи, монтирани на масления радиатор.

Много детайли привличат вниманието с високото си качество и ръчна изработка. Кованите детайли, като алуминиевата основа на седалката или бутона за регулиране на амортисьора, щампованият надпис BMW Motorrad на кормилото, напомнящ за класическите BMW мотоциклети, са още едно доказателство за изключително внимание към детайла при nineT.

Моите лични впечатления:
-изключително маневрен, еластичен двигател, дори на 4-та или 5-та предавка. При подаване на газ при 2000 оборота в минута, моторът поема много уверено.
-не е подходящ за дълъг път, тъй като при престой на седалката повече от час, започва да убива.
-не е подходящ за продължително движение с висока скорост заради изправената позиция на седене.
-много удобен за движение в града, въпреки впечатлението, че е широк заради характерното за боксер разположение на цилиндровите глави.
-приятно усещане дори при преминаване на неравни участъци, типични за нашите пътища.
-стабилно и уверено поведение на дъжд дори и при каране по път с наклон и много завои.
-подходящ за изключително бавно придвижване в градски трафик, както и за динамична езда.
-разход на гориво – около 5.5 л/100 км, препоръчително е да се зарежда със 100-октанов бензин.
-BMW R nineT прави впечатление и е много заглеждан.

Павел Каршев
Снимки: Ангелина Карамфилова





Коментари