ТЕСТОВЕ

Туризъм на скорост: MV Agusta Turismo Veloce 800

01 Октомври 2015 • ТЕСТОВЕ • Автор: Димо Димитров
Туризъм на скорост: MV Agusta Turismo Veloce 800

От всички модели, които MV Agusta представи през последните години, Turismo Veloce 800 несъмнено е мотоциклета, в който италианската компания е вложила най-много работа тъй като това е първият турър модел, който излиза от завода във Варезе Първоначалният замисъл на машината е той да е истинска туринг машина и в същото време да въплащава духа на MV Agusta като съчетава неподражаем дизайн, високи технологии и първокачествено преживяване от каренато.

Визуланите качества на Turismo Veloce 800 са безспорни. Мотоциклета изглежда елегантен и компактен, а атрактивната му излъчване със спортен отенък определено го откроява от останалите машини в туристическия клас. Характерният профил на подрамата създава усещане за въздушност и загатва за ниското тегло на машината. Сухата маса на Turismo Veloce 800 е само 191 кг и при обем на горивния резервоар от 22 л, мотоциклета трудно ще надхвърли 210 кг. Това в комбинация със скъсеното междуосие прави мотора изключително лесен за управление във всякакви условия.

Карането в града се оказа изненадващо лесно. Двигателят е изключително еластичен и конторла над машината се запазва дори при ниски скорости и без значение от предавката. Преминаването между колконите с атомобили е безпроблемно благодарение на компакните размери на мотоциклета. Дори с двата 30-литорви странични куфара, които се предлагат като допълнително оборудване, общата широчина не надхърля  тази на кормилото (900 мм). Мотоциклета е перфектно балансиран и може спокойтно да маневрира в трафика, без да се налага да стъпвате на земята, но когато това все пак се наложи, единствено сравнително високата седалка (850 мм) може да създаде известни затруднения на по-ниски мотористи. Окачванетно работи добре дори по разбита пътна настилка, паваж или чакъл като осигурява високо ниво на комфорт и устойчивост.

Двигателят на Turismo Veloce е от ново ревизирано поколение на трицилиндровия 798-кубиков агрегат, който се монтира на спортния F3 800. На пръв поглед те са идентични, но всъщност споделят много малко общи компоненти. Цилиндровият блок, буталата, мотовилките и разпределителните валове са специално разработени за нуждите на модела.  Максималната мощност на двигателя е намалена от 148 к.с. (при F3 800) до напълно достатъчните 110 к.с. Това, което прави мотора толкова отзивчив без значение от скоростта, предавката или пътните условия, всъщност е кривата на въртящия момент. Според MV Agusta 90% от максималните 83 Нм са достъпни в изключително широки честотен диапазон като долната му граница е около 3 000 об/мин. 

Извънградските и магистрални пътища са мястото, където Turismo Veloce 800 се чуства като у дома си. Ниската маса и компактното междуосие правят мотоциклета лесен и забаван за каране. Той спокойно следва желаната траектория, без да изисква от ездача допълнително усилие. Съединителят с хидравлично задвижване и шестстепенната предавателна кутия работят безупречно и позволяват на двигателя да разкрие пълния си потенциал, било то по криволичещите планински пътищя или при поддържане с високо темпо на магистралата. Елктрониката за управление на двигателя разполага с четири режима на каране. При положение „Sport” всичките 110 к.с. са на разположение, а при „Turismo” максималната мощност е ограничена до 90 к.с. С избиране на настройките за каране при дъжд работата с ръкохватката за подаване на газ става по-плавна, тракшън контрола е на най-високата си 8-ма степен, а мощността е ограничена до 80 к.с. Четвъртият режим е „Custom”, в който ездача може сам да зададе желани степени на различни параметри като максимална мощност и спирачен ефект на двигателя, чувствителност на подаването на газ и ниво на тракшън контрол. Подаването на газ е със система ride-by-wire и е прецизно и отзивчиво.

Дългите преходи изглеждат като нещо естествено за Turismo Veloce 800. Стойката на каране е естествена и релаксирана. Има достатъчно пространство за краката, а кормилото е разположено удобно. Защита от насрещния поток е добра както в зоните около каската, така и около раменете. Предпазната слюда е регулируема и позволява ръчно да бъде подвигната с до 60 мм. Зад нея е разположен 5-инчов цветен TFT дисплей, който е изключително информативен, но е труден за рачитане по време на каране. Освен показанията за скоростта, оборотите и текущата предавка другите индикатори са със сравнително дребен шрифт и отчитането им изисква допълнително съсредоточаване. В зоанта на арматурното табло са разположени и два много полезни USB конектора за зареждане на електрнни устройства.

Turismo Veloce 800 изключително умело съчетава спортното наследство на MV Agusta и пъргавината типична за туристическите машини. Динамичният и отзивчив двигател и ниското тегло позволяват на мотоциклета да заеме една нова ниша в сегмента, в който се наблюдава доминиращо присъствие на тежките адвенчър мотори. Ако това е първият опит за създавнето на идеално балансиран турър, интересно е да видим на какво още са способни инженерите на MV Agusta.





Коментари